Kata kata Romantis Sedih Terbaru 2013 ditulis agar Anda tahu Kata kata Romantis Sedih Terbaru 2013

Posted by Unknown Senin, 01 Juli 2013 0 komentar
Kata kata Romantis Sedih Terbaru 2013 ditulis agar Anda tahu Kata kata Romantis Sedih Terbaru 2013 - Haloo teman-teman, di malam ku yang indah ini, kali ini aku menuliskan Kata kata Romantis Sedih Terbaru 2013. Simak saja!
Kata kata Romantis Sedih Terbaru 2013

Kata kata Romantis Sedih Terbaru 2013:

Sore ini berirama kendiri. Tiga kelopak, lima waktu, enam bucu, satu wangian mutiara putih bersama kering tangkai bersama duri.. Ku genggam ku ramas sehingga meresap sebagai sebuah kendiri.. Sore ini.. Aku duduk di pangkir,..menyesali sebuah penyesalan dalam seharian kehidupan,.. Dosa yang tidak kan pernah kurang.. Kian alpa kian hanyut.. Tiada pengertian kehidupan yang singgah dalam hati yang kian usang,.. Allah maafkan hamba maafkan hamba
Seri kalas merah menguntum segar.kelopak kasih menyeri berwaktukan biru dingin subuh sehingga merah jingga bertemu.merah kalas..rantingan duri reput dedaunan.. Tiada kompas dalam perjalanan hidup,.dengan linangan air mata untuk menyesali setiap detik dosa yang ku lalui,. Ya,.allah,.kurnia kan lah akal,fikiran,kesabaran & petunjuk jalan kehidupan yang engkau redhai..
Menyepi,menyendiri bersama kelopak kasih rindu,.di sini lah terbit nya sebuah 'erti kasih' yang tersembunyi jauh di lubuk hati..menghilir ia pergi,.menghulu berlalu tatkala waktu menghukum rindu,.lilin diri semakin malap,semakin samar untuk menerangi kendiri,.linangan air mata sentiasa mengalir di sujud terakhir bersama doa yang terkata,. Berbatas dosa yang ku hadapi di dalam dompet hidup ini,.ya allah,.kurnia kan sedetik,. Ketenangan untuk aku mengenal erti sebuah kehidupan,. Dengan izin dari mu...
Antara rindu kasih yang bersulam kan merah kalas,.ia tetap akan menyeri walau kadang kala seri menyepi,.kelopak yang mewangi di kala dingin bayu menghembus pergi,.,.bertangkai waktu,.berduri rindu kisah rindu..kalas merah sentiasa berbisik antara satu,.kian terleka ku pada sejadah,. Kian terleka ku untuk berwuduk,.kian terleka ku untuk menadah tangan kepadamu .. Ya.allah..kepada mu saja tempat aku meminta dan bermohon,.,.kurnia kan lah aku ketenangan akal,hati dan fikiran yang maha hebat,daripada sifat-sifat mu.,ya allah..dengan izin dari mu..
Menghilir merah mawar rindu,..bertangkai duri berlubuk kisah hati.kembang kelopak agar ku dapat berpaut untuk seketika,.setiap detik yang menguris,.berderai air mata derita yang menemani,.berlalu kisah sepi,.tetap menanti bersama merah mawar rindu,.rantingan rindu bertangkai sebuah doa rapat erat ku genggam,.tiada yang lebih indah,.dari sebuah doa di sujud terakhir ku. Ya,.allah,. Kepada mu saja tempat untuk ku meminta dan memohon,.tenangkan kan lan hati,akal serta fikiran ku,.dengan sifat-sifat yang terpuji,.dengan izin dar mu,. Ya.allah...
Ku sisip bait bahasa bunga dengan seikhlas kendiri,.sepi,. Waktu ini hadir lagi,.warna hati yang kian pudar bersama detik keringat masa lalu.dari dingin mentari ku genggam rapat,bersama sebuah doa. Ya allah,. Beri kan lah aku sebuah kekuatan, aku tiada lagi kekuatan untuk ku terus berdiri. .. Sebutir mutiara yang menangis tika detik sukar ku,. Sebutir mutiara yang mengetahui kisah hidup silam ku telah pergi buat selama-lama nya..al-fatihah untuk ibu..
Deraian air mata sentiasa melinangi di bibir cawan waktu,. Kuning,.merah kalas ia tetap hadir di lubuk memori rindu,.bekas rindu kasih yang kau tinggalkan sentiasa segar bersama kenangan indah kita.ku selit kan jua dengan rantingan doa, agar kau dan aku berjumpa cahaya dalam diri sendiri.,.kau lah kawan yang sentiasa memahami dengan dalaman hati.cuma satu pinta ku.hadiah kan lah sepotong al-fatihah jika kau mengingati aku,,.begitu juga aku terhadap mu.tiada yang lebih indah selain melihat dari jauh engkau bergembira.. Khas buat sahabat di dunia mahupun di akhirat,..
Terukir batasan merah kalas indah,.kuntuman rindu memaut mekar pada tangkai yang berdetik masa,.sekilas harum deru bayu yang membawa kisah silam waktu lalu,. Aku masih di situ,.tiada yang indah,.dan tiada yang mengerti ..dari dingin biru hingga jingga mentari menunggu waktu berlalu pergi,.berbatas, bergunung dosa dalam lipatan dompet ku,.ya,.allah..tenangkan lah akal dan fikiran ku dengan linangan air mata dosa ini,.hanya dengan izin dari mu.
Berdetik waktu dengan menyinari indah nan nyata,.berindah kasih bersama merah hati dengan kenangan lalu,. Ibarat memagari persona,.ia tetap hadir di lubuk yang jauh,.ku genggam bersama fatamorgana rindu,.jaga lah kehormatan kenangan indah kita supaya ia tenang dalam perjalanan yang tiada batas henti,.tiada diantara kita yang dapat mengubah perkara,.tapi yang nyata hanya perkara yang dapat mengubah kita,..
Berpaut pada rantingan duri... Bersama indah kelopak merah kalas... Terukir rindu tika menguntum mekar... Dedaun hijau menyeri kenangan lalu dengan harga sebuah pengertian... Merenung dalam sendiri, memujuk Hati... Terlampau dalam untuk Di mengertikan... Biarlah sendiri berdiri... Biarlah sendiri menangisi... YA ... ALLAH.. Linangan kan lah air Mata ini,untuk ku mendapat sebuah ketenangan yang azali... & lindungi lah Hati,akal serta fikiran Ku dengan sifat-sifat yang MAHA PELINDUNG daripada sifat-sifat MU.,YA ALLAH... DAN kerana RAHSIA kejadian adalah milik MU..
Bersama mengukir kenangan di kelopak waktu... Kisah derita cinta yang tidak bernoktah... Ia sentiasa hadir menguntum mekar ku renung diri Di sejadah lusuh untuk mencari apa yang tersembunyi di sudut ia hadir... Kehadiran mu tiada bau indah segar... Namun Di situ lah kekuatan untuk ku berdiri ... Dengan linangan air mata... Aku sentiasa berdoa untuk menemui rindu yang hakiki ... YA..ALLAH buka kan lah pintu rindu ini... Untuk Ku mendapat ketenangan dengan ayat- ayat cinta dari Mu iaitu... ZIKIRRULLAH... Kerana ENGKAU MAHA MENGETAHUI RAHSIA HATI , AKAL DAN FIKIRAN ku ... ..
Bersama ranting ini Ku berpaut dengan keringat masa lalu... Derai derita ku tempuh tika ia hadir... Kuntuman indah mekar ku genggam bersama sebuah harapan... Memutih sesegar kelopak dingin berirama berentak bayu... Kenangan indah berlalu pergi dengan linangan doa Di benak rindu... Kau hadir tika Ku menderita layu... YA... ALLAH hadir kan lah derita ini dengan titisan air mata tika tangan menadah doa... KEPADA MU saja tempat untuk ku mengadu... Kerana ENGKAU MAHA MENGETAHUI RAHSIA yang berlaku... .. ~
Sekalas merah kuntuman rindu... Berpaut pada rantingan duri... Menanti kelopak menguntum seri... Akan tunggu... Walaupun bias bayangan masa lalu sentiasa menyakiti... Ia tetap hadir dengan senyuman beserta deraian dan linangan air mata yang sentiasa mengalir,ketika tangan menadah doa... Ku akan gembira bila kau bahagia ... Cukup Lah bagi ku, hanya untuk mendapat sebuah ketenangan yang abadi... YA... ALLAH ... ENGKAU MAHA MENGETAHUI rahsia hati Ku... Rahsia akal ku, rahsia fikiran Ku,... Malah ENGKAU MAHA MENGETAHUI RAHSIA SEKALIAN ALAM... Dan KEPADA MU SAJA untuk Ku MEMINTA DAN BERLINDUNG... ..~
Beribu warna wujud mewarnai duka... Tiada yang lebih indah dari warna yang Satu itu... Kelopak indah kuning,jingga.. Kalas berserta putih bersih Ku genggam bersama lipatan rindu ini,biar ia menjadi kekuatan untuk ku terus berdiri ... Deraian mengejar setiap langkah... Masih KAH ada waktu dan kesempatan untuk ku mengenal Erti linangan air mata yang di basahi dengan ratapan sebuah doa..?? Sejadah tua Ku tinggal kan... Wuduk tidak lagi membasahi di subuh pagi... . YA.. ALLAH... Lindungi lah hamba MU yang lemah ini... Dengan sifat YANG MAHA HEBAT... Daripada SIFAT-SIFAT MU... YA... .ALLLAH..
Menghilir pergi sebuah kehidupan... Mencari hulu sebutir kerinduan... Aliran pasti dengan kuntuman-kuntuman yang kian mekar ditebing waktu... Bangun ku bergini... Rebah pun aku bergitu ... Tenang Di tebingan... Setenang untuk Ku menyesali diri sendiri dengan sebuah doa di sejadah tua... Keringat dari subuh waktu... Disejat hingga jingga mentari... Denai ku menyendiri bersama sejambak ayat-ayat cinta hakiki iaitu ZIKIRRULLAH... ... Buka kan lah pintu hati ku... Untuk menikmati ketenangan bersama nya,walaupun hanya sedetik waktu ... .
Darimana pun kehadiran nya engkau... Ia tetap indah...darimana ia tercipta engkau tetap satu...tiada dua atau pun tiga...indah bersama duka semalam.. Tersembunyi waktu senyum berlalu... Berdompet kenangan yang menginsafi diri... Tiada yang indah...selain mengerti diri dengan Erti simpati... YA...ALLAH...buka kan lah kotak-kotak hati Ku...untuk ku menginsafi dan mengenali sendiri dengan alunan ayat- ayat cinta hakiki dari MU... .iaitu ZIKIRRULLAH...
Titian Ku rentasi bersama derita kenangan...berbatas-batas dosa Ku lalui...berliku bukit sengsara ku daki... Tapi semua itu hanyalah detik permulaan untuk ku mengenal erti diri... Tawa ,riang,nangis,rindu..semua Nya bersatu demi detik permulaan hidup ini... Dari embun dingin hingga jingga mentari, langkah ku atur untuk meniti titian yang pasti... Jatuh, bangun Ku bangkit sendiri..lilin diri...jangan lah kau padam...kerana aku perlukan cahaya mu...lilin diri aku tahu engkau adalah sumbu nya... ..
Bertemankan bunga kasih... Bertangkai kan kelopak rindu... Ku hiasi sisa bingkai kehidupan dalam lipatan memori... Dedaunan segar bersama dingin embun subuh sentiasa membasahi ketika wuduk berlalu di sejadah lusuh ku bersujud untuk menginsafi Erti diri...menadah tangan untuk mencari jalan kehidupan...YA...ALLAH... Kurnia kan lah aku akal , fikiran , kesabaran dan petunjuk kehidupan YANG MAHA MELINDUNGI daripada sifat-sifat MU... YA...ALLAH...
Di manakah hadirnya sebuah kasih sayang...Di manakah Erti nya sebuah kehidupan...??...si kecil yang tidak berdosa kau ragut jua... Jantung si kecil berdegup setiap kali berdendum nya roket dari si LAKNAT ISRAEL...YA..ALLAH...lindungi lah Si anak kecil yang tidak berdosa ini dari kekejaman si LAKNAT ISRAEL ini... YA...ALLAH..lindungi lah semua warga-warga tua yang tidak berdaya dengan KERAKUSAN ISRAEL ini... YA...ALLAH...kurnia kan pelindung untuk mereka yang tidak berdaya daripada KEGANASAN ISRAEL ini......kami dari fan page ayat-ayat Cinta Romantis...bersama warga DUNIA MENGUTUK SEKERAS-KERAS NYA SERANGAN ISRAEL TERHADAP PALESTINE..
Selamat pagi buat kuntum rindu bunga pagi Ku... Seikhlas mekar dengan kuntuman segar dingin...berbias jejalur mentari mencari sinar... Kelopak rindu tetap Di situ... Rantingan kasih pagi Ku di mandi kan dengan WUDUK SUBUH... Dengan tangan menadah doa untuk mencari sesuap nasi... Keringat kian menunggu untuk berlalu...YA...ALLAH...di pagi yang indah ini...tunjukan lah jalan kehidupan dengan sifat yang MAHA TERPUJI dengan izin MU...YA... ALLAH... .selamat pagi semua....
Sakura kecil ku...luahan yang menginsafi kendiri berlagu kini... Mengenal erti aku... Mengenal erti diri sendiri... Berdiri atas kaki yang sentiasa lengoh dan longlai... Sakura kecil ku...berlagu lah engkau mengikut irama bayu merdu...aku tetap merindui bahasa mekar mu.....
Senandung gemalai rindu semerah warna mu... Halus kelopak, sehalus sentuhan kasih yang membentuk kalbu... Mekar bersama bayu dingin dengan kuntuman seindah senyuman... Keringat mengalir bersama janji semalam...dewasa ini telah menjadi kan aku...perjalanan hidup ini telah mengajar erti kehidupan...derita bersama kering nya ranting tetap Ku hargai...nilai sebuah Hati... Nilai secebis rasa rindu, ku bayar dengan linangan air mata Di setiap sujud terakhir bersama sejadah TUA KU... YA..ALLAH...kurnia kan lah aku akal, fikiran, kesabaran dan petunjuk jalan kehidupan seharian Ku...kurnia kan lah ketenangan untuk Ku... Walaupun hanya sedetik waktu....
Sedingin salju rindu memutik sepi... Mekar bertangkai kasih yang memaut bersama untuk bersatu...indah yang sepi, menyendiri menguntum... Kelopak kasih kering berguguran mencermin mengilas bayang... Tiada langkah tidak bertapak... Tiada sungai tidak bertebing...aku dan dosa... YA...ALLAH... Kurnia kan ketenangan hati, ketenangan akal...untuk ku menikmati ayat- ayat cinta dari MU... Iaitu ZIKIRRULLAH....
Mengalirlah dikau...dengan sebuah kemengertian... Tidak semua bunga yang dapat menjadi ratu sang kumbang...kerana kuntuman bunga menguntum mengikut musim yang pasti...berguguran kekeringan... . Sebaliknya kau Jadi lah sebuah sungai yang sentiasa mengalir dalam diri nya... Sesegar aliran berserta wuduk subuh...YA..ALLAH..kurniakan lah aku akal, fikiran dan ketenangan.... Untuk menikmati... Ayat-ayat cinta hakiki dari Mu....iaitu ZIKIRRULLAH... .
Termenunggu di balik lindungan Batu...ia hadir memerah hati... Ia berseri tetap bersembunyi yang menyinari... Membayung senja berpayung kan keihhlasan... Bertapak berseri bersemi membukit... Termelihat garisan waktu yang kian menyusut jingga senja...YA...ALLAH... Kurnia kan lah aku akal, fikiran, kesabaran, petunjuk jalan hehidupan yang MAHA HEBAT daripada sifat-sifat MU... YA..ALLAH..
Merinding berirama semalam...kau hadir bersama sejuta kasih mesra... Bersama dedaun rindu...bertangkai kan kasih nan silam...ikatan naluri mengikat mesra berdahan kan kisah yang abadi... Hadir seri menguntum mekar... YA...ALLAH...kurnia kan kekuatan kasih sayang antara kami...dengan sifat yang MAHA HEBAT...daripada sifat-sifat yang terpuji daripada sifat MU...YA... ALLAH....
Maka, demikianlah artikel Kata kata Romantis Sedih Terbaru 2013, semoga dapat membantu Anda untuk lebih paham. Terima kasih telah membaca artikel diatas.

0 komentar:

Posting Komentar

Cool Blue Outer Glow Pointer

Followers

Blog Archive

Total Tayangan Halaman